Pelles blogg

Pelles blogg

Jakten på Sveriges bästa landskapsmat

Husmansbord® är ett varumärke och koncept från Svensk Landskapsmat, Pelle Agorelius AB på Saxhytte Gård strax norr om Grythyttan. Utvecklingen drivs av Jakten på Sveriges bästa landskapsmat och tar utgångspunkt i råvarans ursprung och livsmedelsprodukters kvalitet. När detta översätts till serverad mat skapas affärsmässiga nätverk mellan livsmedelsproducenter, butiker och restauranger. Livsmedelsproducenter som lämnar in produkter till bedömning av en oberoende och kompetent panel, har inte bara möjligheten att få sin produkt diplomerad utan får också en återkoppling, ”feedback”, på hur de olika paneldeltagarna upplevt produkten utifrån vilka förväntningar som skapas när man möter den på samma sätt som en kund möter den i butik. Hela Husmansbord®processen kallas för tillämpad mervärdesanalys* och går ut på idén att fokus på fördelar och förtjänster utvecklar matens mervärden, för kundens bästa.*Upplevelsen är summan av brukandet/besöket minus förväntningarna, U=B-F®

Matlandet om Milano

MervärdenPosted by Pelle Agorelius Fri, April 18, 2014 20:17:55

Matlandet.se om Milano
Pelle Agorelius, nyligen hemkommen från Italien, är nöjd med presentationen av den svenska maten under designveckan.
- Matens ursprung och kvalitet har lyfts fram på ett föredömligt sätt av Björk Swedish Brasserie som lagat den serverade maten. Vår partner Björk Side Store organiserade försäljning av de produkter som presenterades och varenda innehållsförteckning var översatt till italienska och applicerad på varorna som ställdes ut.
Hela artikeln hittar du här.
Till allt som serverades som smakprover på serveringsbrickor fanns presentation av produkt och producent också.
Ett sortiment av utvalda delikatesser till försäljning.
Ambassadör Ruth Jacoby flankerad av Visit Swedens Johan Cavallini och Thomas Bruhl.



  • Comments(0)//pellesblogg.husmansbord.se/#post148