Pelles blogg

Pelles blogg

Jakten på Sveriges bästa landskapsmat

Husmansbord® är ett varumärke och koncept från Svensk Landskapsmat, Pelle Agorelius AB på Saxhytte Gård strax norr om Grythyttan. Utvecklingen drivs av Jakten på Sveriges bästa landskapsmat och tar utgångspunkt i råvarans ursprung och livsmedelsprodukters kvalitet. När detta översätts till serverad mat skapas affärsmässiga nätverk mellan livsmedelsproducenter, butiker och restauranger. Livsmedelsproducenter som lämnar in produkter till bedömning av en oberoende och kompetent panel, har inte bara möjligheten att få sin produkt diplomerad utan får också en återkoppling, ”feedback”, på hur de olika paneldeltagarna upplevt produkten utifrån vilka förväntningar som skapas när man möter den på samma sätt som en kund möter den i butik. Hela Husmansbord®processen kallas för tillämpad mervärdesanalys* och går ut på idén att fokus på fördelar och förtjänster utvecklar matens mervärden, för kundens bästa.*Upplevelsen är summan av brukandet/besöket minus förväntningarna, U=B-F®

Livsstilsvarumärkenas "Bibel" idag

LivsstilPosted by Pelle Agorelius Thu, January 09, 2014 15:31:58

WWD, Womens Wear Daily, är en global tidning för mode-och livsstils-branscherna. I de bästa av ordalag lyfter den välkända och Milano-baserade medarbetaren Alessandra Ilari vår partner Björk Side Store i dagens upplaga av WWD. Läs artikeln här





  • Comments(0)//pellesblogg.husmansbord.se/#post138